افزایش ۱۰ درصدی مجموعه اعتبارات حاشیه شهر مشهد  
کد خبر: 4029500
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

افزایش ۱۰ درصدی مجموعه اعتبارات حاشیه شهر مشهد  

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مجموع اعتبارات حاشیه شهر بیش از ۱۰ درصد به نسبت سایر مناطق شهر افزایش پیدا کرده و سهم حاشیه شهر از مجموع بودجه عمرانی شهر به ۳۸ درصد رسیده است.

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شواری اسلامی شهر مشهد مقدس، ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد  در خصوص لایحه اصلاح بودجه اظهار کرد: یکی از ضرورت‌های مدیریت شهر مشهد مقدس با توجه به حجم زیاد حاشیه‌نشینی، رسیدگی و توجه ویژه به این مناطق است. این موضوع از ابتدا در دستور کار شورای ششم و مدیریت شهری بوده و نسبت بدان دغدغه‌مند هستیم.

وی با بیان اینکه در ادوار گذشته بخش کمی از بودجه به مناطق کم‌برخوردار اختصاص پیدا می‌کرد، افزود: بودجه 1400 در دوره گذشته مدیریت شهری تدوین شده و تلاش ما در حال حاضر که در فصل اصلاح بودجه هستیم، این است که سهم بیشتری از بودجه به سمت مناطق کم برخوردار اختصاص داده شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با وجود اینکه هشت ماه از سال را پشت سر گذاشته‌ایم، بیش از 70 درصد بودجه در ماه‌های پیشین هزینه شده است و در حال حاضر که لایحه اصلاح بودجه به شورا آمده است، بخش زیادی از بودجه قابل تغییر نبوده و باید به پروژه‌هایی که آغاز یا تعهد نسبت بدان ایجاد شده، پاسخگویی شود.

فرهمندی ادامه داد: سعی ما این است در بخش‌هایی که امکان تغییر رویکرد و جابجایی اعتبارات و هزینه‌ها وجود دارد، این اقدام را انجام دهیم.

وی مهم‌ترین بخش‌ لایحه اصلاح بودجه را مربوط به بودجه عمرانی در معاونت حمل و نقل و ترافیک دانست و تصریح کرد: رقم این بودجه بالغ بر 4790 میلیارد تومان بوده و به نسبت به بودجه مصوب ابتدای سال 2.6 درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در بررسی این بودجه در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، سقف اعتبار را به جهت محدودیت‌هایی که وجود داشت، تغییر نداده و همان که شهرداری در قالب لایحه ارائه کرده بود را تصویب و تایید کردیم، با این شرایط که جهت‌گیری بودجه به سمت مناطق حاشیه‌ای تغییر پیدا کند.

فرهمندی تأکید کرد: در حالی که اعتبار متوسط کلیه مناطق بالغ بر سه درصد کاهش پیدا کرده بود، اعتبار نواحی حاشیه شهر و محلات هدف بازآفرینی را در مجموع بیش از هفت درصد افزایش دادیم؛ این گفته بدان معناست که مجموع اعتبارات حاشیه شهر بیش از 10 درصد به نسبت سایر مناطق شهر افزایش پیدا کرده و سهم حاشیه شهر از مجموع بودجه عمرانی شهر به 38 درصد رسیده است.

وی ابراز کرد: 22 پروژه بزرگ و اصلی عمرانی شهر، بیش از 74 درصد بودجه حوزه عمرانی شهر و شهردرای را به خود اختصاص داده است که عمده آن‌ها مربوط به پروژه‌های خرید اتوبوس، تامین زیر ساخت‌های شبکه ریلی و قطار شهری است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تغییرات در هزینه‌ اجرای عملیات‌های عمرانی بیان کرد: متاسفانه پروژه‌ها در بحث تامین زیر ساخت‌های عمرانی برای ما گران تمام می‌شود، چرا که با افزایش چشم‌گیر قیمت‌ها مواجه هستیم؛ به عنوان مثال ساخت یک متر مربع پیاده‌رو در سال 92 به صورت کامل 250 هزار تومان هزینه داشت، اما در حال حاضر به بیش از یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

فرهمندی ادامه داد: در سال 95 هر اتوبوس را به مبلغ 500 میلیون تومان خریداری کردیم، اما در سال جاری برای خرید همان اتوبوس باید مبلغ پنج میلیارد تومان هزینه کنیم؛ همچنین ساخت هر کیلومتر خط ریلی بین 1200 تا 1500 میلیارد تومان هزینه دارد که موجب شده دست ما در توسعه عمرانی شهر بسته باشد و با مشکل مواجه باشیم.

وی در پایان گفت: تلاش ما این است که با همت خادمان مردم در شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد، تصمیم مناسبی در جهت افزایش بهره‌وری بودجه و ارتقا سطح و کیفیت خدمات به همشهریان و زائران داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha